You are currently viewing Nagroda publiczności w finale #kidsHACK

Gmina Miasto Rzeszów we współpracy z Spice Gears Academy Podkarpackie zorganizowała pierwszy online hackathon #kidsHACK dla dzieci z terenu Gminy Miasta Rzeszowa.

#kidsHACK odbyły się w terminie 27 – 28 maja br. Nad organizacją hackathonu czuwał Urban Lab Rzeszów oraz Spice Gears Academy Podkarpackie.

Głównym celem realizowanego hackathonu była promocja robotyki, nauk ścisłych i nowoczesnych technologii, jako szansy na najlepszą przyszłość dla młodych uczniów. Projekt skierowany został do dzieci szkół podstawowych oraz ich nauczycieli. Ważnym elementem projektu było zaangażowanie dzieci w prace nad poprawą, jakości życia w mieście w obliczu pandemii. W zawodach programowania i projektowania 3D rozwiązań dla Miasta Rzeszowa #kidsHACK wystartowało 12 drużyn ze szkół podstawowych z terenu Gminy Miasta Rzeszowa.

Obszar tematyczny hackathonu dotyczył podjęcia próby wypracowania z dziećmi uczestniczącymi w projekcie rozwiązań z tematyki bezpieczny Rzeszów – w poszukiwaniu rozwiązań związanych z pandemią. Jak świat się zmienił i jak dzieci chciałby go zmienić?

Drużyny w trakcie hackathonu otrzymały do wyboru 4 tematy z obszaru budowania rozwiązań dla miast walczących z pandemią:
– Jak robot może pomóc osobom starszym.
– Projektujemy bezpieczny sklep.
– Aktywność fizyczna, zdrowia i roboty.
– Automatyczna dezynfekcja.

Naszą szkołę reprezentowały dwie drużyny. Drużyna pierwsza to uczniowie klasy czwartej: Piotrek, Franciszek, Edmund i Mikołaj. Drużyna przygotowała rozwiązanie automatycznej dezynfekcji rąk. Dezynfektor do rąk z budowaną automatyczną czujką wydawania płynu umożliwi dbanie o bezpieczeństwo i higienę rąk. Dodatkowym elementem dezynfektora jest automatyczna dezynfekcja maszyny po godzinie pracy. Dzięki temu możemy śmiało dbać o nasze bezpieczeństwo w życiu codziennym.

Drużyna druga to uczniowie klasy piątej: Antoni, Damian, Hubert i Mateusz. Drużyna zaprojektowała bezpieczny sklep wolny od wirusów za sprawą dezynfektora, który został zamieszczony przed sklepem. Można na nim dezynfekować wózki sklepowe. W otoczeniu sklepu drużyna zaprojektowała pająki, które tkają sieć antywirusową i wyłapują wszystkie zakażone drobinki. Na placu bezpiecznego sklepu rosną drzewa i kwiaty, które poprawią, jakość powietrza. Dodatkowo pełnią rolę ogrodu sensorycznego – opartego na zmysłach węchu. Drużyna podkreśla, że ważnym elementem jest również zieleń. Wkomponowana została w projekt trawa, która ma pełnić rolę relaksacyjną, uspokajającą. Taki praktyczny sklep sprawia, że jest bezpieczny i przyjemny. Wewnątrz sklepu znajdują się półki z warzywami i owocami, które zadbają o naszą odporność w dobie pandemii. Na podłodze sklepu wydzielone są specjalne strefy, które co 15 min się samoistnie dezynfekują, tym samym utrzymują sterylność pomieszczenia. Kasa oddziela Klienta od sprzedawcy 2 metry, dzięki temu możemy zachować bezpieczeństwo.

Główną nagrodę odebrała reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 18, a drużyna naszej szkoły z klasy piątej zdobyła pierwsze miejsce w internetowym głosowaniu publiczności. Gratulujemy zwycięzcom. Dziękujemy wszystkim, którzy oddali na naszą drużynę swój głos.